Musíš to zažít

9. dubna 2016 v 17:32 | Deborah W
V poslední době se na uličních reklamních poutačích nebo na reklamách umístěných v dopravních prostředcích objevuje:
"Proč jsme zapomněli dělat to, co máme rádi?" nebo "Najděte si práci, která Vás bude bavit!"
Dovětkem je ještě zmínka o tom, že firmy hledají zkušené zaměstnance a hodlají je i dobře zaplatit. Pro toho, kdo hledá práci, nebo pro toho, kdo je v dosavadním zaměstnání nespokojen, je to neuvěřitelný signál a pobídka k tomu, že se vlastně nemusí ničeho obávat, protože jinde na něj čekají přímo s otevřenou náručí. Inzerát, jako by vybízel k tomu, že stačí jen vybrat si firmu, kde by chtěl dotyčný pracovat, zavolat tam, a pak už jen pohodově "nakráčet" na personální oddělení, podepsat pracovní smlouvu a začít konečně dělat práci, která jej bude bavit. Zní to hezky, ale skutečnost je docela jiná. Zkuste si zavolat do Vámi vybraného podniku a říct si o práci, kterou byste chtěli dělat. Buď Vás pošlou do háje hned (ovšem v mezích slušnosti), anebo Vás pozvou na výběrové řízení. Výběrové řízení je jakási novodobá odlidštěná forma přijímání zaměstnanců do pracovního poměru. Jsou obvykle několikakolová a potencionální zaměstnavatel Vás tam zpovídá z všemožných otázek (krom těch tzv. "zakázaných"), pak Vám s naučeným úsměvem potřese rukou a sdělí, že Vám dá určitě vědět, jak jste dopadli. Ti solidní slovo splní a vyrozumí Vás o výsledku, ti druzí se Vám již neozvou. A když toto absolvujete několikrát, pak Vás počáteční euforie z toho, že vytoužená práce je na dosah, okamžitě opustí.
Zkušených zaměstnanců je mnoho, ale co když se při pracovním pohovoru dovědí, že práce, o které si mysleli, že je to ta vytoužená a na kterou by je i vzali, je například práce obchodního zástupce, který bude po telefonu obvolávat potencionální klienty, kteří ho budou většinou posílat do háje (a nejen tam), nebo práce realitního makléře, který bude přebírat nemovitosti na prodej i druhým realitkám, a aby pořídil dobrou fotku nabízeného bytu, bude jej muset před tím nejdříve sám uklidit. Tahle práce je možná pro "mladé, ambiciózní" mladé muže v oblecích, kteří před kancelářskými budovami postávají o pauze u popelníku, oslovují se vole sem vole tam, a zřejmě se domnívají, že právě teď a tady dělají kariéru, ale ne pro skutečné zkušené odborníky, kteří opravdu vědí o čem to celé je.
Musí se to zažít. Zkusit si to. Vidět. A pak třeba přijít na to, že byť by byla reklama sebelákavější, není radno jí příliš věřit. Ale aby to mělo dobrou tečku. Nakonec jistě každý najde práci, která jej baví a kterou bude dělat s dobrým pocitem. Zkrátka a dobře, musí jen zažít všechno to kolem a pak vykročit správnou nohou na správnou cestu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 9. dubna 2016 v 19:18 | Reagovat

Člověk by měl projít útrapami, aby dosáhl vytouženého cíle. Pěkně napsáno :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama